Звароты
-
Парадак звароту
Парадак разгляду зваротаў
У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладаюцца вусна. Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур'ерам), з дапамогай паштовай сувязі, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у Кнігу заўваг і прапаноў. Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.
Дзеянне Закона «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» не распаўсюджваецца на звароты, пададзеныя не ўказаным у ім спосабам. Такія звароты не падлягаюць рэгістрацыі, разгляду. На звароты, пададзеныя на афіцыйную электронную пошту дзяржаўнага прадпрыемства «Гасцінічны комплекс «Юбілейны», дзеянне Закона «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» таксама не распаўсюджваецца.
Пры паступленні пісьмовага звароту, які змяшчае пытанні, рашэнне якіх не ўваходзіць у кампетэнцыю дзяржаўнага прадпрыемства «Гасцінічны комплекс «Юбілейны», такі зварот у пяцідзённы тэрмін накіроўваецца ў адпаведныя арганізацыі з паведамленнем пра гэта заяўніка альбо ў той жа тэрмін па іх прымаецца рашэнне аб пакіданні без разгляду па сутнасці, з пісьмовым тлумачэннем заяўніку, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў.
Выключэнне:
пісьмовыя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, - не пазней за 5 дзён вяртаюцца заяўнікам з растлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў;
звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, здзяйсняным або здзейсненым злачынстве або іншым правапарушэнні, - не пазней за 5 дзён накіроўваюцца ў адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.
Пісьмовыя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі вырашаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры і грамадзянам пісьмова дадзены адказы не пазней наступных тэрмінаў:
пятнаццаць дзён-пісьмовыя звароты;
адзін месяц-звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі; іншы тэрмін, усталяваны заканадаўчымі актамі.
Пісьмовыя адказы могуць не накіроўвацца, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў здзейснены пэўныя дзеянні (выкананы работы, аказаны паслугі) у прысутнасці заяўнікаў. Вынікі разгляду такіх зваротаў па сутнасці афармляюцца пры дапамозе здзяйснення заяўнікамі адпаведных запісаў на зваротах альбо ў кнізе заўваг і прапаноў, якія завяраюцца подпісамі заяўнікаў, або складанні асобнага пацвярджае здзяйсненне гэтых дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг) дакумента.
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнага пісьмовага або электроннага заявы.
Звароты грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб згодна з патрабаваннямі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007г. № 498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб» першапачаткова падлягаюць разгляду ў мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, размешчаных у межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні.
Звярнуцца ў дзяржаўнае прадпрыемства «Гасцінічны комплекс» Юбілейны» можна адным з наступных спосабаў:
У ЭЛЕКТРОННАЙ ФОРМЕ
Электронныя звароты падаюцца ў парадку, устаноўленым артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў на сайце обращения.бел
Адказы (паведамлення) на электронныя звароты, накіроўваюцца ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў.
На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ (пры запаўненні формы на сайце обращения.бел ставіць галачку ў графе «Неабходны адказ па паштовым адрасе»).
У ВУСНАЙ ФОРМЕ
Пры звароце да кіраўніцтва Дзяржаўнага прадпрыемства «Гасцінічны комплекс «Юбілейны» на асабістым прыёме ва ўстаноўленыя дні і гадзіны, па папярэднім запісе па тэлефоне прыёмнай.
У ПІСЬМОВАЙ ФОРМЕ
Напрамак пісьмовага звароту, з указаннем усіх неабходных рэквізітаў, у паштовы адрас дзяржаўнага прадпрыемства «Гасцінічны комплекс «Юбілейны». На пісьмовыя звароты даюцца пісьмовыя адказы (паведамлення).
У КНІЗЕ ЗАЎВАГ І ПРАПАНОЎ
У кнігу заўваг і прапаноў ўносяцца заўвагі і (або) прапановы аб дзейнасці арганізацыі ў частцы прадстаўляюцца ёю паслуг, што рэалізуюцца таварах, у прыватнасці аб іх якасці.
Звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
· Закон Республики Беларусь от 18 июля 2011 г. № 300-З «Об обращениях граждан и юридических лиц»;
Калі вы не згодныя з прынятым рашэннем, якасцю разгляду або паўнатой адказу на зварот, то заяўнік мае права звярнуцца ў вышэйстаячую арганізацыю.
Рэжым працы прадпрыемства
Адміністрацыя:
Панядзелак - Чацвер: 8:30-17: 30
Пятніца: 8:30 – 16: 15
Выхадны: субота, нядзеля
Рэстаран: 7:30 – 23:00
Рэцэпцыя: кругласутачна
Кіраўніцтва спраў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь
220016, г.Мінск, вул. К.Маркса, 38
Тэл./факс: +375 (17) 222-35-56
E-mail: udp@udp.gov.by
Рэжым працы: Панядзелак-Пятніца 9:00 – 18.00
Выхадныя: субота, нядзеля.
-
Электронныя звароты
З 2 студзеня 2023 г. уступілі ў сілу змяненні ў Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», які ўстанаўлівае магчымасць падачы ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі электронных зваротаў і атрыманне адказаў ( апавяшчэнняў) на іх з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.
Падача электронных зваротаў ажыццяўляецца з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў у глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт звароты.бел.
Электронны зварот выкладаецца на беларускай ці рускай мовах.
Электронны зварот грамадзяніна павінен змяшчаць:
· найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
· прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку або ініцыялы грамадзяніна;
· адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
· выклад сутнасці звароту.
Электронны зварот юрыдычнай асобы павінен змяшчаць:
· найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
· поўнае найменне юрыдычнай асобы;
· месца знаходжання юрыдычнай асобы;
· выклад сутнасці звароту;
· прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты.
Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён з дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі – не пазней за 1 месяц.
Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца пры дапамозе дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб або ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня. 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб».
Застаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
· выкладзены не на беларускай або рускай мове;
· не змяшчаюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
· не змяшчаюць поўнага наймення юрыдычнай асобы і адрасы яе месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
· змяшчаюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
· змяшчаюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
· падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
· змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі арганізацыі;
· прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
· пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
· з заяўнікам спынена перапіска.
У адпаведнасці з падпунктам 1.1 пункта 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб» (у рэд. ад 13.11.2014) звароты (прапановы, заявы, скаргі) грамадзян , у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган або іншую арганізацыю яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:
· у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падпарадкаваных або ўваходзячых у склад (сістэму) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, іншым дзяржаўным органам, іншым арганізацыям, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаных у межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў зваротах;
· у іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.